RETROBAMENT VIRTUAL 14.04.2020

Benvinguts de nou a tothom després d'aquestes vacances de Setmana Santa! 

Esperant que hagueu gaudit de la família, de fer activitats diferents per casa i de trobar a faltar avis i àvies, tiets, amics... i d'ajudar en les tasques a casa i portar-vos bé, tornem ja al mes d'abril altre cop amb energia per seguir endavant!

Després d'aquestes vacances una mica estranyes, toca tornar a la rutina. Ens hagués agradat que aquesta tornada fos directament a l'escola, senyal que tot està normalitzat i controlat, però com veieu, la tornada a l'escola haurà d'esperar perquè encara ens tocarà està en contacte de manera virtual i a través del blog.

Però aquesta tornada a la rutina virtual tindrà aspectes nous respecte el que portàvem fent fins ara. Segons ha indicat el Departament d'Ensenyament la tercera avaluació seguirà de manera telemàtica, amb continguts nous. Per tant, a partir d'ara les tasques que us demanem els mestres de classe seran obligatòries de fer i els mestres en prendrem registre i nota!

Per tant haurem de ser més constants en la feina, portar una mica d'agenda del que haurem d'anar fent i sobretot, amb la mesura que es pugui a cada casa, estar a les converses que tenim pel Team perquè allà aprofitarem per fer classes i avançar continguts... serà la nostra aula!

Per organitzar millor les feines que us anirem demanant, us proporcionaré dates d'entrega, de tal manera que en tot moment sabreu quan heu de fer la feina, per quan haurà de ser i com la corregirem. És una situació força nova i per tant haurem de fer tots un esforç per anar seguint el ritme que marcarem. 

Així anirem fent dues entrades setmanals, la primera a principis de setmana indicant les tasques a fer amb el seu termini, i la segona entrada de blog a finals de setmana per tal de fer un resum del que ja hem fet i un recordatori del que ens falta.

Per això els horaris de l'Espai de Comunicació s'han ampliat i tenim més hores de connexió, per tal de resoldre dubtes, fer aclariments, corregir tasques i explicar conceptes. Els pares han rebut l'horari per correu, però aquí us deixo també el nostre horari de sisè.



Espero que puguem seguir aprenent sense gaires dificultats malgrat la situació que tenim tots.

Comencem doncs amb les tasques de les diferents àrees per aquesta primera setmana:

PROJECTE

Hi ha gent que ha anat treballant força amb les activitats recomanades que hem anat posant amb anterioritat i per tant moltes de les coses que farem ara ja els hi sonaran.

Recordeu sempre de baixar-vos el document i fer-ne una còpia per tal de no treballar sobre l'original i així tothom el pot fer!

Per començar us proposo llegir una mica de teoria sobre l'Univers. Són textos en format pdf i de cadascun hauríeu de fer-vos un petit resum o esquema amb la informació més important. Seria bo que els feu a la llibreta personal perquè així ja ho tindrem tot allà recollit com a apunts ( i si em voleu enviar una imatge d'algun esquema ja sabeu que ho podeu fer). Els exercicis que proposa a cada lectura no cal que els feus encara, ja direm per quan són. I les activitats que posa Activitat 1 i Activitat 2 tampoc les feu ara!


            TEORIA SISTEMA SOLAR-UNIVERS
          (esquemes-resum fets pel DILLUNS 20 D'ABRIL)
El dilluns a l'hora del Teams en parlarem.

També us deixo una lectura sobre les Galàxies i la seva comprensió lectora per tal de començar a familiaritzar-nos amb vocabulari relacionat amb l'Univers.
           GALÀXIES
   ( Comprensió lectora feta pel DIVENDRES 17 D'ABRIL)
El divendres ho corregirem conjuntament.

També us enllaço un document on us demana buscar informació relacionada amb els dies de la setmana i el vostre aniversari. Quina relació tenen amb el projecte? Cliqueu l'enllaç i ho descobrireu!


(activitats fetes pel DIMARTS 21 D'ABRIL)
El dimarts corregirem les activitats tots junts a través de l'Espai de Comunicació.

Per continuar el projecte us recordo que havíem proposat fer un power point o prezzi sobre la Terra amb un guió que us vaig explicar a la última entrada d'abans de Setmana Santa. N'he rebut alguns, i la veritat és que heu treballat força bé. Com que crec que és important, us deixo una mica més de temps per a fer-ho i que me'l pugueu enviar al meu correu electrònic abans del dia 30 d'abril aquells que encara no ho hagueu fet.


CATALÀ

De l'àrea de català hem anat repassant aspectes de lèxic que havíem ja fet a l'aula aquesta segona avaluació i d'altres aspectes nous de lèxic, que la majoria heu anat fent bé.


Ara treballarem aspectes de gramàtica i alguna lectura i expressió escrita. No ho farem tot de cop anirem pas a pas!

Recordeu sempre de baixar-vos el document i fer-ne una còpia per tal de no treballar sobre l'original i així tothom el pot fer!

Per començar de gramàtica us proposo primer que comencem amb teoria i uns exercicis relacionats amb aquesta. Només llegiu-vos la teoria i prou!!



(teoria llegida per DIMECRES 15 D'ABRIL)
El dimcres a l'hora que tenim del Teams explicaré més detalladament la teoria i resoldrem dubtes abans de fer els exercicis.

En quant a les expressions escrites havíem recomanat en entrades anteriors fer diaris personals, o resums de llibres que us havíeu llegit, o receptes de postres o plats, o reflexions sobre curtmetratges que us vaig enllaçar, o escriure textos lliures.... Encara sou a temps a enviar-me qualsevol d'aquestes recomanacions aquells qui no m'heu fet arribar res.

Però com que s'acosta Sant Jordi, el que us demano és que escriviu algun poema relacionat amb Sant Jordi o relacionat amb el coronavirus (alguns ja ho heu fet). Us deixo un document amb l'explicació i estructura de la poesia per tal que la vostra compleixi  els requisits.

(feta per DIJOUS 23 D'ABRIL)
A l'hora del Teams farem una lectura de les poesies que heu fet aprofitant que és Sant Jordi.


MATEMÀTIQUES

Aquestes setmanes hem anat repassant conceptes matemàtics que havíem treballat a l'aula sobretot dins del projecte. També hem enllaçat adreces per treballar el càlcul mental i seguir practicant les proves cangur on line. I com a conceptes nous havíem introduit aspectes d'estadística i probabilitat, que molts de vosaltres m'heu enviat ja fets!

A partir d'ara treballarem també numeració, problemes, càlcul mental, alguna cosa de geometria i avançarem continguts nous.

 Recordeu sempre de baixar-vos el document i fer-ne una còpia per tal de no treballar sobre l'original i així tothom el pot fer!

Per començar iniciarem amb unes activitats de tractament de la informació. A través d'una gràfica o d'una carta de menús haureu de respondre unes preguntes relacionades amb la imatge.

(fet per DIVENDRES 24 D'ABRIL)
Si teniu algun dubte abans del divendres ho podem resoldre a l'Espai de Comunicació perquè el divendres ho posarem en comú.


CASTELLANO

L'Imma diu que a les classes que fareu pel Teams ja us anirà guiant amb allò que haureu de fer, de moment us posa de deures per màxim dilluns 20 d'abril del 2020 i que podreu anar-li enviant al llarg de la setmana. Us els explicarà bé en un correu que us enviarà avui mateix. Hi ha una comprensió lectora, una expressió escrita, uns exercicis sobre la dièresi i un dictat.



FRANÇAIS

També respecte aquesta assignatura a les classes que fareu pel Teams ja us anirà guiant amb allò que haureu de fer. De moment no us posa res de deures, però us recorda que mirar pel·lícules i escoltar cançons en francès us ajuda a aprendre aquesta llengua.

MÚSICA

Us penjo la lletra de la CUPS SONG You’re gonna miss me, per a qui la vulgui cantar. És una cançó que es remunta abans del 1931, originària d’Estats Units. Aquí teniu dos vídeos més per veure i escoltar el ritme del got amb la cançó:


LULU AND THE LAMPSHADES https://youtu.be/DWCOYJg9ps4


Recordeu d’enviar-me un vídeo de com feu el joc del got al correu jcampi@escolatabor.cat
LLETRA WHEN I’M GONE (CUPS)
I got my ticket for the long way 'round
Two bottle 'a whiskey for the way
And I sure would like some sweet company
And I'm leaving tomorrow, what do you say?
When I'm gone
When I'm gone
You're gonna miss me when I'm gone
You're gonna miss me by my hair
You're gonna miss me everywhere, oh
You're gonna miss me when I'm gone.
When I'm gone
When I'm gone
You're gonna miss me when I'm gone
You're gonna miss me by my walk,
You're gonna miss me by my talk, oh
You're gonna miss me when I'm gone.
I've got my ticket for the long way 'round
The one with the prettiest of views
It's got mountains, it's got rivers, it's got sights to give you shivers
But it sure would be prettier with you.

FLAUTA:
Repassar i enviar-me 1 vídeo (mínim) de BLOWING IN THE WIND i/o TITANIC (teniu temps fins el dia 24 d’abril)

MÚSIQUES DEL MÓN:
El tema del flamenc va ser l’inici d’un treball més extens que farem sobre les Músiques del Món. Conèixer diferents músiques ens apropa a diferents cultures, llengües, tradicions i costums, i ens fa entendre-les i respectar-les. La feina que us demano ara és un treball de recerca que fareu cadascú d’un país o regió del món. 

Caldrà que cerqueu informació sobre aquests aspectes:

  • PAÍS O REGIÓ: us ho diré jo en el correu electrònic
  • INFORMACIÓ BÀSICA: geografia (mapa, situació, clima, …), política (capital), economia.
  • IDIOMA: llengua oficial.
  • GASTRONOMIA: menjars típics.
  • CULTURA: vestimenta típica, tradicions, …
  • MÚSICA: característiques de la seva música (ritme, melodia, estils), instruments (imatges), músics més rellevants, cançons més conegudes, …

Presentació amb un Power Point. Enviar també música i/o vídeos dels instruments típics, balls o cançó coneguda. Teniu 15 dies per enviar-m’ho, fins el dia 30 d’abril.


ALTRES OBSERVACIONS

Ja veieu que una manera que tenim els mestres de fer registre de les vostres tasques és que ens aneu enviant imatges o fotos de les feines que aneu fent al correu dels mestres de l'otulook. Ara és una eina primordial, així que utilitzeu-la i nosaltres us anirem contestant!

Com sabeu en un dels correus enviats als pares es va detallar tots aquells actes que s'havien de dur a terme i que s'han anul·lat degut a la situació excepcional que estem vivint. Entre algunes de les activitats que ja no farem hi ha l'obra de teatre (per tal no cal que seguiu estudiant l'obra, us felicito a qui ja us havíeu après el paper), les convivències de tota primària (ens quedem sense convis el nostre últim any!) i també el Passem a secundària que fèiem només amb els nens i nenes de sisè!, entre d'altres coses.... Una llàstima però sabem que el sacrifici que fem val molt la pena!  


Per a qualsevol dubte ja sabeu que em podeu enviar un correu electrònic quan vulgueu o a les hores que tenim a l'Espai de Comunicació diària, tant a mi com a qualsevol mestra de Llevant! 

Recordeu que us trobem molt a faltar i segur que quan ens tornem a veure haureu crescut moltíssim!

Abraçades virtuals i ànims des de la distància!

Ester.