ACTIVITATS RECOMANADES! 16.03.2020

Benvinguts i benvingudes famílies i alumnes de Llevant.







A causa de l'estat en el que ens trobem i que ens recomanen no sortir de casa, des d'aquí i també des del grup que tenim creat de Llevant a l'Outlook, us farem arribar un seguit de recomanacions per fer mentre esteu a casa.

ATENCIÓ! SÓN NOMÉS suggeriments per anar fent aquests dies. Ja veureu que hi ha de vàries àrees. Més endavant anirem penjant més activitats de les altres àrees. Per tant, estigueu atents!

Ja teníem de deures el treball del visionat de la pel·lícula "El noi amb pijama de ratlles!". Si voleu podeu enviar-m'ho per correu.
També havíem iniciat a classe el dibuix del Viatge Espacial, el podeu acabar de pintar.
No descuideu de repassar el Teatre, ja que són molts dies sense practicar. També vam donar la llista de biblioteca, així que ja sabeu... a llegir tothom! Segur que trobareu moments i algun racó per endinsar-vos en la lectura.

El Jordi Cervantes i la Jordina us ha enviat per correu de l'Outlook de LLevant la proposta de feina per l'àrea d'Anglès i Música respectivament.

PROJECTE UNIVERS “GRAVETAT ZERO”  
POSSIBLES ACTIVITATS PROPOSADES 
  •  Pàgines web amb informació i jocs per aprendre sobre l’univers. 
      
PODEU FER UN BUIDAT DE LES DUES FONTS D’INFORMACIÓ QUE US SERVIRÀ PER MÉS ENDAVANT (LLIBRETA PERSONAL) 
  • BUSCAR UNA NOTÍCIA RELACIONADA AMB ALGUNS ASPECTE DE L’UNIVERS ( i que l’entengueu). Imprimir 
  • BUSCAR INFORMACIÓ SOBRE UN PERSONATGE, ACTUAL O PASSAT, QUE TINGUI RELACIÓ AMB ALGUN DESCOBRIMENT SOBRE L’UNIVERS O ELS PLANETES, O D’ALGUNA TEORIA SOBRE EL MOVIMENT DEL SISTEMA SOLAR, o ASTRONAUTES.... I QUE US CRIDI L’ATENCIÓ. 
Intenteu tenir prou informació per poder escriure una biografia sobre el personatge que heu triat. 

  • EXPRESSIÓ ESCRITA: 
INVENTAR-TE UNA HISTÒRIA RELACIONADA AMB L’UNIVERS O AMB LA VIDA D’ASTRONAUTA. 

  • VISUAL I PLÀSTICA 
BUSQUEU IDEES SOBRE UN MANUAL-MOVIL-MAQUETA  QUE REPRESENTI EL NOSTRE SISTEMA SOLAR (exemples) 
Si busqueu maquetes del sistema solar a internet us en sortiran molts i de molt diversos. Escolliu-ne un. 
Aprender el Sistema SolarMostra la imatge original 
Si teniu el material per casa, podeu intentar fer-ne un, el que més us agradi! 

  • PODRIES FER UNA LLISTA DE PETITS TALLERS D’ASTRONOMIA QUE US AGRADARIA FER PER A ALTRES PERSONES (exemple: trencaclosques, nau especial...) 
PENSEU AMB QUINS MATERIALS FARÍEM SERVIR I QUE SIGUIN SENZILLS DE FER. Si pots fer-ne un de mostra podríem fer exposició a l’aula. 

Si feu alguna cosa que no sigui virtual, que la feu en paper, quan tornem a l’escola, porteu-la i la comentarem. O bé la podeu anar enviant per correu al grup de Llevant2019-2020.


ACTIVITATS PROPOSADES ÀREA DE LLENGUA 
ACTIVITATS GENERALS  
  • Un munt d’activitats online de totes les àrees i per a totes les edats: 
  • Visita virtual als museus del món:  

IDEES GENERALS PER FER 
  • Per escoltar  
· Entrevistes (DVD, TV, cinema, ràdio, Internet...)  
· Cançons  
· Contes/relats  
· Poemes  
· Teatre, titelles...  
· Pel·lícules  
· Notícies  
· ...  
  • Textos per llegir (en format paper o digital)  
· Contes  
· Històries  
· Còmics  
· Revistes  
· Notícies/diaris  
· Poemes  
· Correus electrònics, postals  
· ...  
  • Expressió oral  
· Explicar a algú alguna anècdota que t’hagi passat fa poc.  
· Paraules per aprendre de memòria, frases o petits textos per recitar.  
· Preparar un conte per poder-lo explicar.  
· Preparar una conversa possible.  
· Explicar una pel·lícula que hagis vist o un llibre que hagis llegit.  
· Gravar algunes de les anècdotes, contes, explicacions que facis i escoltar-te després per saber com ho has fet. 
  • Expressió escrita   
· Reportatges (temes diversos)  
· Entrevistes  
· Contes  
· Postals, correus electrònics...  
· Cançons  
· Notícies personals i emocionals.  
· Receptes de cuina que puc posar en pràctica  
· Menús de la setmana  
· Llistes: de la compra, del que posaria a la maleta si viatgés a ...  
· Climogrames d’on visc i d’un altre lloc amb comentaris i comparacions.  
· Llegendes  
. Descripcions d’objectes, persones, llocs, ambients.  
. Diàlegs  
. Arguments a favor i en contra de qualsevol tema polèmic  
. ...  
  • Per tenir en compte:  
· Les imatges, els dibuixos, els gràfics... poden acompanyar els teus textos.  
· Una bona presentació: la lletra que s’entengui, els marges..., si ho fas en paper, i el format i el disseny adequat, si ho fas amb l’ordinador. 

LLENGUA CATALANA

  • Fer un diari personal explicant 5 o 6 dies del què esteu fent a casa. Recordeu que també cal explicar sensacions i sentiments que teniu. Escrit en primera persona!
  • Aquest trimestre hem estat treballant el lèxic: sinònims, antònims, homònims, homòfons, derivació, locucions adverbials, famílies de paraules... doncs aquí teniu unes pàgines web per repassar. Del llibre de català no vam fer tots els exercicis, si mireu a l'índex podeu fer alguns d'ampliació que hi ha molts i us serviran també per repassar.



  • D'algun del llibre de biblioteca que heu llegit, podeu fer-ne un resum explicant l'argument principal i alguna il·lustració que l'acompanyi.
  • I perquè no aprofitant el tema coronavirus i tot el que sabem, us engresqueu a fer rodolins? o fins i tot alguna poesia dedicada a aquest virus? S'apropa els Jocs Florals i és una bona manera de fer pràctiques!
  • Us deixo altres webs perquè remeneu i escolliu:


LLENGUA FRANCESA 

Podeu fer LE FRANÇAIS ILLUSTRÉ com sempre fem a classe, els 3 o 4 vídeos a continuació de l’últim que vam fer entre tots a classe. Si voleu, podeu copiar les frases dels vídeos com sempre fem a l’aula.  
Només heu d’anar al Youtube i posar: le français illustré numéro 22 (o el número que sigui el que voleu visionar). 

A sota on posa MOSTRA’N MÉS, si cliqueu és on es despleguen les frases noves que han sortit als vídeos que són les que copiem.  

LLENGUA CASTELLANA 
  • Podeu remenar aquesta pàgina, hi ha 10 apartats sobre llengua castellana, us suggereixo que feu les activitats que us siguin fàcils per repassar.  

Si feu alguna cosa que no sigui virtual, que la feu en paper, quan tornem a l’escola, porteu-la i la comentarem. O bé me la podeu anar enviant per correu imma@escolatabor.cat o la compartiu al grup de Llevant de l’Outlook, com us sembli millor. 


Ja veieu, aquestes activitats són propostes divertides i entretingudes per no deixar escapar el seguir aprenent i seguir repassant aspectes ja treballats.
Fins llavors intenteu aprofitar el temps per estar en família i fer coses en comú. Sempre es pot treure partit de les situacions més complicades!

Fins aviat!

ELS NOSTRES GUIES TURÍSTICS! 13.03.2020

Benvingudes de nou famílies al blog de Llevant.

Aquesta última entrada és molt especial... hem acabat el nostre projecte d'"Europa,go!" i per fi podeu veure el resultat final: el nostre anunci de guies turístics.

Però abans de veure el final expliquem tot el que han donat de si aquestes dues setmanes.

Tal com vam explicar la setmana passada alguns companys faltàvem per comentar-nos les enquestes que havíem fet a amics o familiars nostres, com per exemple al pare de la Daniela o a la tieta de la Carlota. Així tots vam poder escoltar el que pensaven de les nostres festes, gastronomia i llengua pròpia.




Amb les exposicions dels grups d'experts de la setmana anterior, l'Ester ens va donar uns exercicis a fer sobre el relleu d'Europa i sobre la seva hidrografia. Vam poder situar algunes de les muntanyes més importants com el Mont Blanc, els Monts Urals o els Alps. I vam investigar amb els llibres de text, a quines vessants desemboquen els rius més importants d'Europa com el Po, el Danubi o el Rin. 


També vam recordar els conceptes matemàtics de moda i mitjana a través dels monuments, festes i ciutats que ens havien agradat més després d'escoltar les exposicions. Aquí també vam aprofitar per repassar el càlcul amb nombres decimals.

Una activitat que ens quedava pendent i que feia setmanes que havíem iniciat era la del Debat! Vam estar durant vàries sessions preparant-nos el nostre plantejament i quines opcions podríem oferir. El debat consistia en defensar la postura de 2 països molt diferents entre ells: País A i País B.

El debat el vam fer a la biblioteca i la veritat és que tots els grups anàvem molt ben preparats. El moderador de la sessió va tenir feina però finalment tots vam arribar a acords profitosos pels nostres països! Alguns vam arribar a un acord més ràpid que d'altres, però vam negociar sabent que havíem de cedir en alguna cosa i acceptar també menys del que voldríem.





Durant tot el projecte ens ha estat sortint una mica la història del nostre continent i com a reflexió final l'Ester ens va proposar veure la pel·lícula "El noi amb pijama de ratlles". Tracta sobre dos nens que es coneixen i es fan amics, en Bruno fill d'oficial nazi i en Schumel jueu tancat a un camp de concentració. Després de veure-la, en vam estar parlant, ja que ens va causar sentiments de tristesa, ràbia, indignació... Conèixer la nostra història ens serveix per no tornar a repetir errors del passat!


El que ens ha portat més feina ha sigut gravar el nostre anunci. Tot i que ja teníem l'anunci fet, ens faltava pensar quin text diríem. Així que després que les parelles ens ho parléssim i ens ho aprenguéssim de memòria ja estàvem llestos per gravar. 

Esperem que us agradin tant com a nosaltres!

3,2,1... ACCIÓ!



























I ja només ens quedava fer l'àlbum del projecte... i començar el nou!


No us podem avançar gaires coses del següent projecte però sí dir-vos que hem escollit nosaltres el títol i al final de les votacions l'escollit és... GRAVETAT ZERO!

Fins la propera, ja veieu que no hem parat i encara ens queda molt!

SETMANA DE CARNESTOLTES I D'EXPOSICIONS 28.02.2020

Hola famílies, benvingudes de nou al blog de Llevant!

Aquestes dues setmanes el treball ha estat marcat sobretot per les visites del Carnestoltes i la Carnestoltetes a l'escola i també centrats amb la xaranga per fer un bon acompanyament a la Rua de l'escola!



Però tot i això hem seguit avançant en el nostre projecte. Tal com vam dir a l'anterior blog, hem seguit repassant i operant amb els nombres decimals a través de diferents activitats matemàtiques.


La part visual i plàstica d'aquesta setmana l'hem fet parlant de la vida i l'obra de dos pintors expressionistes: Van Gogh i Edvard Munch. 

L'obra de Van Gogh, "La nit estrellada", l'hem pintat utilitzant aquarel·les. I l'obra de Munch, "El crit", l'hem pintat amb ceres però hem utilitzat el collage per posar-nos a nosaltres fent el crit.




 

Vam fer el control de les Institucions Europees i dels països europeus i de la zona euro. La veritat és que ens va anar força bé!

També vam repassar el concepte de temperatures i precipitacions fent el climograma de la ciutat de Roma i de diverses ciutats de Noruega. Així vam repassar continguts que havíem fet a l'anterior projecte i observar si ho havíem assolit bé.



A l'anterior entrada us vam explicar que havíem redactat unes preguntes per fer a diverses persones que viuen aquí a Catalunya però són originaries d'altres països europeus. Doncs aquesta setmana hem llegit davant els companys les enquestes que hem passat a veïns, amics, companys d'escola... i observar les diferències que hem vist entre ells. Hem ressaltat que alguns adults amb els seus fills parlen l'idioma del seu país, però els fills parlen més en català o en castellà. Alguns han barrejat les festes i celebren les del seu país i les d'aquí: com Reis o Sant Jordi.




L'Ester aquesta setmana ens ha parlat de les característiques que tenen els eslògans que es fan servir a la publicitat. I per què ho treballem?... Doncs perquè per parelles hem hagut de realitzar el nostre eslògan per fer-ne difusió i que la gent ens "contracti" per venir a visitar el nostre país!

La veritat és que al principi ens va costar molt, però ens han quedat força bé!






La pròxima feina serà pensar en el nostre anunci i gravar-lo! Però això serà la següent setmana.

Per acabar la setmana hem realitzat l'exposició oral als nostres companys. Mentre fèiem l'exposició, anàvem agafant apunts del més important a partir d'un esquema que ens havia preparat l'Ester. Hem après moltes coses més sobre Europa!





Un cop feta l'exposició hem fet una valoració de grup. Els companys del nostre grup ens avaluaven a nosaltres. Això encara ens costa, no sempre estem d'acord amb el que ens diuen i és difícil saber acceptar el que creuen que podem millorar.
  




Com veieu famílies hem avançat força i ja anem arribant al final del projecte!

Fins a la setmana pròxima i a gaudir del cap de setmana!