SEGUIM EN CONFINAMENT! 27.03.2020

Bon dia famílies i alumnes de Llevant!


Com veieu en el blog no parem de donar-vos recomanacions i propostes ben diferents per tal que aneu fent a casa i seguiu connectats amb nosaltres.
És important seguir una mica de rutines després de tants dies de confinament a casa i així tenir estones per fer de tot una mica. Amb les feines que m'aneu enviant per correu ja veig que la cuina és un gran entreteniment... haurem de fer un esmorzar amb tot el que heu après a cuinar!
També és important jugar a jocs amb la família per compartir estones plegats i aquests són una bona excusa per a fer-ho!

Ja veig que aneu fent cosetes però aquí us recordo algunes de les que hem anat dient en entrades anteriors:

-aplicació Smartick: encara no hi heu entrat tots i és una bona manera de divertir-se fent matemàtiques i jugant amb els vostres companys de classe. I així jo us vaig fent un seguiment del què aneu fent.
-proves cangur: anar practicant activitats matemàtiques plantejades de manera diferent.
-el treball del "Nen amb pijama de ratlles". Quasi tots me l'heu enviat ja per correu, però us recordo que aquest sí que és obligatori fer-lo tots.
-els diferents enllaços proposats tant de matemàtiques com de llengua: dictats en línia, ortografia...
-de Llengua hem proposat: fer un diari de confinament, una expressió escrita lliure, o d'un llibre llegit, o un poem, o sobre el coronavirus...
-no deixeu de repassar el Teatre que les sessions que ens quedaran seran poquíssimes! 
-de Projecte hem demanat diferents activitats: la recerca d'una notícia, la biografia d'alguna persona relacionada amb l'espai, recerca d'informació en general, activitats de matemàtiques i comprensions lectores, petites manualitats relacionades amb l'espai i la maqueta del Sistema Solar... entre d'altres.
-de l'àrea d'Anglès també ens ha enviat feina el Jordi.
-de l'àrea d'Educació Física heu de fer el joc amb material reciclat i omplir la fitxa, així com moure'ns una mica!
-i com van les mandales? Sabeu que és una manera de practicar l'atenció i la relaxació... sempre podeu pintar acompanyats de música, amb l'spotify de l'escola és una bona opció.


Avui us recomanem altres activitats per a fer.
La Jordina us pregunta que tal va amb els Garrotins! 

Proveu també vosaltres d’escriure’n un i li envieu per correu electrònic a la Jordina durant aquesta setmana, així els podreu revisar el dia que feu la comunicació telemàtica amb ella.

Aquí teniu una web molt útil per trobar paraules que rimin:


Hola, bon dia, Llevant,
espero que estigueu bé.
Jo a casa confinada,
la meva gossa també.
Al garrotín, al garrotan,
de la vera vera vera de Sant Joan;
al garrotín, al garrotan,
de la vera vera vera de Sant Joan.
I és que aquest Coronavirus
és molt perillós,
a tota hora d’ell en parlen,
mireu si s’ha fet famós.
Al garrotín, al garrotan,
de la vera vera vera de Sant Joan;
al garrotín, al garrotan,
de la vera vera vera de Sant Joan.
Però no tot es negatiu
em va dir el veí de l’àtic,
gaudim més de la família
i es frena el canvi climàtic.

Endavant Llevant, a fer rimes i descobrir els músics que porteu dins!

Una altra proposta és pel Projecte de "Gravetat zero". Si entreu a la següent pàgina web, veureu que hi ha de tot... és molt completa!


Hi ha 40 jocs en línia, més de 184 activitats per fer i un munt de treballs manuals que us poden ajudar a agafar idees per fer!
Entreu, remeneu... i apreneu!

La Francesca ens va recomanar una pàgina web d'en Joan Antoni Català que fa conferències on line sobre temes relacionats amb l'Univers. Us deixem la pàgina web per tal que el podeu seguir i gaudir de les seves explicacions i curiositats. L'horari per a nens és a les 11:00h i per a grans a les 19:00h, però també les podeu veure després perquè estan gravades.

Esperem que us agradin!

Per repassar els conceptes matemàtics que hem estat treballant fins ara a la classe, al següent enllaç de l'EDU365 trobareu un repàs força complet. Està organitzat per apartats i podeu anar fent tot allò que hem treballat de mica en mica.
MATEMÀTIQUES

I aquí us deixo un enllaç on hi ha activitats EXTRES de matemàtiques, per repassar. Recordeu no treballar directament en el document. Us heu de baixar una còpia!

CÀLCUL MENTAL 
Podeu fer-ho com ho fem a classe: posar-vos un cronòmetre, començar el càlcul i a l'acabar, escriure quant temps heu tardat!

PROBLEMES

Una última cosa... us vull veure a vosaltres i a les vostres maquetes, ànims va que segur que us han quedat genials!!

Llevant... esperant que aquesta situació passi el més ràpid possible per tal de tornar a la normalitat i veure'ns tots a classe i... desitjant que tothom estigui bé de salut!

Seguim en contacte i abraçades virtuals!

SORPRESES INTERACTIVES...... 25/03/2020

Bon dia Llevant i famílies!


Avui l'entrada del blog és una mica especial. Aquesta vegada us demanem una manera diferent de conectar-nos i saber de nosaltres: alumnes i professors.

Us recomanem fer un repte amb tots els alumnes de Llevant. La idea és que us graveu un petit vídeo (amb mp4) explicant i ensenyant la vostra maqueta del Sistema Solar que us vaig proposar a l'inici d'aquest confinament. Pot durar entre 15-25 segons la vostra explicació i teniu com a màxim fins el dilluns 30 al migdia per fer-lo. I sobretot en horitzontal!

Aquest vídeo me l'enviareu al meu correu electrònic i posteriorment editarem un vídeo recopilant tots els que m'hagueu enviat. És una manera de veure el nostre treball i gaudir del que fem mentre ens toca quedar-nos a casa.



El meu correu és:
e.asturgo@escolatabor.cat


Què us animeu?? Vinga va, que volem veure les vostres creacions! Segur que han quedat superbé !

Espero els vostres vídeos!

NOUS REPTES... AMB UN SOMRIURE 24.03.2020

Bon dia Llevant!

Tot i que sembla que aquesta situació s'allarga i haurem d'estar-nos a casa més temps del que ens agradaria, sí és veritat que si ho fem tots i fem cas de les recomanacions que ens fan, tard o d'hora ho aconseguirem!

Per això hem titulat l'entrada amb el títol "Nous reptes" perquè aquesta situació fa que famílies, alumnes, mestres... i la societat en general, hagi d'adoptar noves maneres de treballar en circumstàncies tan excepcionals com les que estem vivint; i "Amb un Somriure" perquè sabem que estem bé i ben resguardats a casa.

D'alguns de vosaltres vaig rebent per correu missatges i treballs que m'aneu enviant, però de molts d'altres encara no en ser res! Així que aquells que no m'heu enviat res, si us plau, de tot el que us hem anat penjant de recomanacions, si ja n'heu fet, me les passeu per correu i així tenim una mica de contacte virtual!
Per exemple podeu enviar un Word amb el diari personal de confinament d'aquests dies, o el joc d'Educació Física, o alguna proposta d'activitat del projecte, que també pot ser una foto de com porteu la maqueta o la petita manualitat que heu provat de fer... ja veieu que tenim maneres de seguir en contacte!

També us recordo que us hem enviat molts enllaços de pàgines d'internet per anar entrant i repassant conceptes fets. Us recordo que us podeu baixar l'aplicació del Smartick, que així jo us vaig fent un seguiment de les tasques que feu i de les que falleu... però sobretot perquè podeu jugar entre vosaltres i aneu aprenent matemàtiques d'una manera més lúdica! Animeu-vos els qui no ho heu provat encara!

Aquesta setmana us proposem diverses activitats per anar fent de mica en mica.

El Jordi Cervantes, des de l'àrea d'Anglès, us proposa acabar una tasca que ja us havia comentat en l'anterior feina. Aquí us deixo l'activitat i també el trobareu al correu del grup de Llevant 2019/2020.

Des de l'àrea de Llengua us proposo que entreu al següent enllaç de l'Edu365 a practicar l'ortografia. Dels treballs que m'aneu enviant, amb el que més aneu fallant és amb l'ortografia! Així que cal repassar-la i practicar-la... no la podem descuidar!


Una altra manera de practicar-la és a través de dictats. En el següent enllaç trobareu dictats en línea per repassar també ortografia i ho podeu repassar per aspectes ortogràfics! Primer cliqueu a escoltar el dictat i si apreteu al símbol del cargol us ho dicta a poc a poc. Llavors el podeu escriure en el requadre i al revisar-lo us comenten els errors ortogràfics que heu fet. Som-hi!



Entrant en matèria de Projecte en el següent enllaç us he preparat un seguit d'activitats relacionades amb matemàtiques, llengua i de medi social. També el trobareu al correu del grup de Llevant 2019-2020.
Recordeu en baixar-vos una còpia i NO treballeu a sobre del document, sinó els vostres companys se'l trobaran fet! 


Si us plau, us demano que aquest document, a mesura que l'aneu acabant, me l'envieu per correu i així ja puc anar-me'l mirant!


Llevant, molts ànims i molta paciència, i mentrestant gaudiu de la família que ja veieu que això va per llarg. Esperant que tothom es trobi bé i amb salut... ens veiem a la propera entrada de blog!




PROPOSTES DEL DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ 20.3.2020

Des del Departament d’Educació ens han fet arribar aquestes propostes. Moltes ja us les hem anat oferint a través del Twitter o del Facebook de l’escola o a través d’aquest mateix blog però ens ha semblat interessant enviar-vos el recull sencer perquè són uns bons suggeriments enriquidors i que afavoreixen els aprenentatges. Tingueu en compte que són per tota la Primària, per tant haureu d’escollir aquelles activitats adients segons l’edat. També cal que sapigueu que són propostes pensades per compartir amb els adults.


ACTIVITATS DE L’ÀMBIT LINGÜÍSTIC
  • Redactar un diari explicant què han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos...
  • Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).
  • Planificar i fer un còmic.
  • Enregistrar un àudio d’històries, contes, descripcions…
  • Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana amb les explicacions, descripcions, argumentacions... que trobin adients.
  • Escoltar audiollibres.
  • Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canviïn algun personatge…
  • Veure pel·lícules i altres programes com: InfoK,; Dinamiks; Manduka; Una mà de contes; Què, qui, com?; Fish&Chips... i recollir en el diari idees o aspectes destacats.
  • Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos... de la visita.
  • Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat. http://xtec.gencat.cat/ca/recursos/museus/virtuals/
  • Inventar representacions amb joguines, titelles... i acabar fent una obra de teatre.
  • Pensar i planificar les vacances escollint llocs per visitar i itineraris a realitzar (google maps).
  • Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algun tema del seu interès.


ACTIVITATS DE L’ÀMBIT MATEMÀTIC
  • Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya. https://www.meteo.cat/
  • Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que reculli fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
  • Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.  
  • On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
  • Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3x2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament, decidir quina és la millor. Després, calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta. Materials autocorrectius de Edu 365. http://www.edu365.cat/primaria/matematiques/index.html
  • Aprenent geometriahttps://www.aprenentamblesmans.cat/educacio-primaria/


ACTIVITATS DE L’ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI
  • Els virusQuè són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?
  • Les vacunesQuè són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?
  • Seguiment de la pandèmia. Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-az/c/coronavirus-2019-ncov/. Feu un comentari cada dia sobre la situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).
  • Visitar ciutats i llocs del món a través del google Earth https://www.google.es/intl/es/earth/index.html


ACTIVITATS D’EXPERIMENTACIÓ I ART


ACTIVITATS AMB EL MÒBIL O TAULETA
  • Enregistar un àudio amb un conte o amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb el nen o la nena què poden fer diferent com ho poden enriquir…
  • Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox. https://toolbox.mobileworldcapital.com/


SUPORT A LES TASQUES DOMÈSTIQUES
  • Col·laborar en la neteja de la llar.
  • Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides,  fer el berenar…
  • Endreçar l’habitació
  • Parar taula i desparar-la
  • Plegar i classificar la roba...

També hi ha un acord entre TV3 i Catalunya Ràdio amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, vol promoure continguts que puguin contribuir a l'aprenentatge dels alumnes a través dels programes del canal Super3 i de diferents espais de Catalunya Ràdio i d'iCat. El canal Super3 continua ampliant així els seus continguts per acompanyar els súpers que aquests dies han de ser a casa. I a banda d'espais de participació com "Explica'ns les coses" de l"InfoK" o les "Superpropostes d'estar per casa", el Super3 estrenarà demà el nou format digital "Avui aprenem", un recull de peces divulgatives sobre diferents àmbits. Per la seva banda, Catalunya Ràdio també col·laborarà amb el Departament d'Educació per tal d'oferir continguts per als nens i nenes a través de les diferents plataformes de Catalunya Ràdio i iCat, que es concretaran els pròxims dies. A més, a través de les xarxes s'oferiran propostes específiques dels espais "Adolescents iCat" i "iCat Kids".

Esperem que us serveixin!! 

SEGUIM AMB MÉS RECOMANACIONS!.... 19.03.2020

Bon dia Llevant!

Ja fa uns quants dies que estem confinats a casa però sabem que és per una bona causa, amb la bona voluntat de tothom i la paciència de cadascú ens en sortirem... perquè #tot anirà bé! Espero que tan vosaltres com les vostres famílies es trobin tots bé.

Ja he anat rebent feines d'alguns de vosaltres pel correu de la classe, animeu-vos, així també estem en contacte, encara que sigui de manera virtual!!

Tot i que de ben segur no heu acabat les propostes i suggeriments que us vam fer a l'anterior entrada, que ja sabeu que es poden anar fent de manera variada i voluntària, avui us presentem alguns suggeriments d'altres àrees que no havíem dit. Així podeu anar canviant d'assignatures a mesura que us canseu o segons les vostres preferències.
  • Des d'Educació Física la Marta us proposa inventar-vos un joc amb material reciclat i omplir la fitxa del word  (que us enviaré pel correu de la classe) .


També us proposa dos enllaços per a que mogueu el cos en la mesura del possible i amb les condicions de cadascú!

  • Des de l'àrea de Matemàtiques us proposem les següents activitats online per a repassar el que ja hem fet.
  1. A l'aula la última setmana vam fer un simulacre de les proves Cangur que s'havien de dur a terme aquesta pròxima setmana. Ells mateixos ens envien un enllaç per a poder practicar des de casa exercicis similars però menys quantitat, i així els pares també veuen com són.
En aquesta adreça  www.cangur.org/telecangur trobareu la col·lecció de problemes d'anys anteriors, sent una font excel·lent, i gairebé inesgotable, per a trobar enunciats interessants que, naturalment, poden ajudar a preparar el Cangur i alhora, i sobretot, donen idees sempre útils per a un treball matemàtic eficaç.

2. Una de les aplicacions online per treballar les matemàtiques de forma divertida és Smartick. Aquesta deixa l'opció de registrar-se gratuïtament durant aquests dies de confinament. Hem creat un grup classe amb noms d'usuaris i contrasenyes per a tots els alumnes de Llevant. La consigna seria que tothom que vulgui es descarregui l'aplicació i entri com a alumne.
El nom d'usuari PER TOTS és el seu nom i primer cognom tot seguit i posant la primera lletra del nom amb majúscula. La contrasenya és Tabor2020 per a tothom.
Però ATENCIÓ alguns alumnes haureu de posar els dos cognoms seguits perquè ja existia un usuari amb nom i cognom igual. Així que el Nicolàs, la Martina, la Laia Martí, la Carlota, el Marc, l'Èric i l'Helena hauran de posar el nom i els dos cognoms seguits.
Exemple:
usuari: Martinamatasmora
contrasenya: Tabor2020

Qualsevol problema o aclariment podeu fer-me arribar un email al correu de Llevant i intentarem solucionar-ho.
La primera vegada que entreu us farà fer una prova de nivell, no us espanteu, hi ha l'opció "no ho sé", i a partir d'aquesta prova us anirà suggerint activitats adaptades als vostres coneixements. Llavors només us caldrà entrar i remenar. Fins i tot podeu competir entre vosaltres!!
  • Per distreure'ns, des de Pinterest hem escollit algunes activitats perquè podeu fer de manera més lúdica.
Ja veieu Llevant, podem seguir aprenent tot jugant!
Molts records i esperem veure'ns ben aviat... perquè ja ens trobem a faltar una mica!

Fins la propera entrada!